An ”Afterlife” for Old EV Batteries?

Reciclarea bateriilor vehiculelor electrice joacă un rol esențial în formarea unui sistem de transport electric  durabil. Odată cu cererea tot mai mare de vehicule electrice, nevoia de metale esențiale pentru producția lor a devenit mai presantă ca niciodată. Se speră că până în 20250, o parte semnificativă din aceste metale ar putea fi obținute prin reciclarea bateriilor însele, ceea ce ar reduce în mod semnificativ nevoia de noi operațiuni miniere. Cu toate acestea, modul în care aceste baterii sunt reciclate este de o importanță capitală. Procesul de reciclare trebuie să facă o prioritate din recuperarea metalelor, și să aibă, în același timp, un impact minim asupra mediului.

Există trei abordări principale în reciclarea bateriilor: reciclarea hidrometalurgică, reciclarea directă și reciclarea pirometalurgică. Dintre acestea, reciclarea hidrometalurgică se remarcă ca cea mai promițătoare opțiune datorită ratelor ridicate de recuperare a mineralelor și a amprentei minime asupra mediului. Această metodă folosește soluții lichide pentru a separa eficient nichelul, cobaltul și litiul de alte componente ale bateriei. Materialele recuperate, denumite „masă neagră”, sunt supuse procesării ulterioare, care include dizolvarea mineralelor într-o soluție lichidă, separarea prin extracția cu solvent și apoi, tratarea apei. Materialele rezultate pot fi folosite pentru a crea baterii noi. În schimb, reciclarea pirometalurgică, care implică procesare la temperatură înaltă, este abordarea cel mai puțin ideală datorită ratelor sale scăzute de recuperare, al consumului mare de energie și al impactului pentru mediu. Reciclarea directă este încă în cercetare, dar este promițătoare, în special pentru bateriile cu valoare mai mică, cum ar fi cele cu litiu-fier-fosfat. Cu toate acestea, indiferent de metoda de reciclare aleasă, scopul final este să ne asigurăm că bateriile EV sunt reciclate în siguranță și eficient. Este esențial ca guvernele să adopte politici solide de reciclare, cum ar fi responsabilitatea extinsă a producătorului,  obținerea cooperării producătorilor de autovehicule pentru a recicla bateriile vechi și promovarea unui sistem de transport mai durabil.

Source: Clean Technica