Americanii au o preferință pentru automobilele mari. Anul trecut, în top 3 al celor mai vândute vehicule au fost camionetele. Majoritatea cumpărătorilor nu au nevoie de aceste vehicule mari și le folosesc ca obiecte de lux și simboluri ale bogăției, mai degrabă decât pentru a tracta ceva. Într-un efort atât de a urma tendința mondială de a reduce emisiile, cât și de a satisface dragostea clienților lor pentru vehiculele mari, companiile auto au început să fabrice versiuni electrice ale marilor lor bestseller-uri.
Cu cât vehiculul electric este mai mare, cu atât bateria lui este mai mare și e nevoie de mai mult litiu. Cererea de litiu pentru baterii ar putea crește de 40 de ori până în 2040, fiind necesare 300 de mine noi pentru a satisface industria. Construirea unei mine durează aproape un deceniu și costă sute de milioane de dolari. Există suficientă materie primă, dar mineritul pentru aceasta are consecințe nefaste asupra mediului și asupra drepturilor omului. Baterii mai mari înseamnă probleme mai mari.
Chiar dacă vehiculele electrice continuă să devină mai curate, nu au încă emisii zero, deoarece energia necesară pentru a le construi (pe ele și în special pe bateriile lor) este generată cel puțin în parte de combustibili fosili.
Cu toate acestea, putem contracara schimbările climatice conducând vehicule electrice, dar efectele pozitive asupra mediului se vor vedea doar dacă oamenii aleg vehicule care sunt cu adevărat pe măsura nevoilor lor și dacă le folosesc mai puțin.
Sursa: MIT Technology Review