În timp ce vehiculele electrice câștigă tot mai mult teren pe străzi, o nouă provocare apare: cum vom recicla milioanele de baterii pentru aceste vehicule care urmează să fie produse în următoarele decenii? Aceste baterii nu sunt concepute pentru a fi reciclate, iar separarea componentelor poate fi dificilă și periculoasă, deoarece unele dintre acestea conțin metale grele și alte substanțe toxice. Reciclarea lor poate fi de asemenea costisitoare, ceea ce face mai ieftină achiziționarea de noi materiale.
În 2018, China a impus noi reguli pentru promovarea reutilizării componentelor bateriilor pentru vehiculele electrice, iar Uniunea Europeană se așteaptă să finalizeze primele cerințe în acest sens în acest an. În Statele Unite, guvernul federal încă nu a impus obligativitatea reciclării, dar mai multe state, printre care California, cea mai mare piață auto din țară, explorează impunerea de reguli proprii.
Pentru a accelera reciclarea, guvernele și industria investesc în cercetări și proiecte care să dezvolte tehnici eficiente de reciclare a bateriilor. Una dintre tehnici implică utilizarea solvenților pentru extragerea metalelor valoroase din bateriile uzate, precum cobalt și nichel. Îmbunătățirea metodelor de reciclare ar ajuta nu numai la prevenirea poluării, ci și la creșterea aprovizionării cu metale critice controlate de doar câteva țări, ceea ce ar spori securitatea națională și economică.
Reciclarea bateriilor de vehicule electrice este o problemă complexă din cauza diversității lor în termeni de chimie și construcție, dar cu toate acestea, cu cât se va accelera această dezvoltare, cu atât mai bine va fi pentru mediul înconjurător și pentru economie.
Sursa: Science