De curând, Rolls-Royce și EasyJet au testat cu succes un avion alimentat cu hidrogen. În test a fost folosit motorul turbopropulsor AE 2100-A. Cele două companii au demonstrat că hidrogenul poate genera energie în condiții de eficiență și siguranță. Aceasta este dovada că planurile lor pentru 2050 în legătură cu aviația carbon neutră sunt pe drumul cel bun.
Motoarele de avion alimentate cu hidrogen au fost experimentate încă din anii 1950, dar abia acum ne apropiem de viabilitatea comercială. Cu toate acestea, există încă multe probleme practice care trebuie rezolvate, cum ar fi volumul mare ocupat de rezervoarele cu acest fel de combustibil și provocarea de a păstra hidrogenul în formă lichidă. Pentru a face loc rezervoarelor de combustibil cu hidrogen, o aeronavă existentă ar trebui reproiectată în întregime.
Airbus lucrează în prezent la un prototip de avion cu propulsie pe hidrogen. Ei speră ca primele aeronave comerciale alimentate cu hidrogen să intre pe piață până în 2035, dar motoarele alimentate cu kerosen vor rămâne de bază până cel puțin în 2050.
Sursa: universal-sci.com