Net Zero powered by Pur și Simplu Verde este un portal de știri, articole și informații utile despre obiectivul net zero
Obiectivul net zero se referă la atingerea unui echilibru între emiterea de gaze cu efect de seră și absorbția lor. Uniunea Europeană și-a propus să atingă ținta de net zero până în 2050. Obiectivul se poate realiza atât prin reducerea emisiilor, cât și prin compensarea lor prin diverse metode. Portalul aduce informații de ultimă oră despre descoperiri științifice, inițiative din țară și din străinătate, și politici publice menite să ne aducă mai aproape de ținta de net zero. Platforma este creată folosind inteligență artificială (IA) și input uman din partea voluntarilor Pur și Simplu Verde. Este accesibilă atât în limba română cât și în limba engleză. Ne puteți trimite sugestii de articole și de îmbunătățiri aici. Lectură plăcută!
În urmă cu peste 25 de ani, biologii din Arkansas au început să observe zeci de vulturi pleșuvi cu leziuni ale creierului. Boala a fost identificată curând și la alte păsări din sud-estul Statelor Unite și a fost legată de o nouă specie de cianobacterie care crește pe o buruiană acvatică invazivă. Susan Wilde, ecologist acvatic la University of Georgia, Athens, a fost cea care a identificat noua neurotoxină produsă de cianobacterii, care este dăunătoare păsărilor, peștilor și nevertebratelor. Toxina conține brom, care în mod normal este un element rar în lacuri și nu se găsește în mod obișnuit în cianobacterii. O posibilă explicație pentru prezența bromului în toxină este că cianobacteriile îl produc dintr-un erbicid care conține bromură, care este folosit de administratorii de lacuri pentru a controla buruienile…
Chris și Julie Ramsey, un cuplu din Aberdeen, Scoția, se vor îmbarca într-o călătorie de 43.000 km de la Polul Nord Magnetic la Polul Sud într-o mașină electrică alimentată cu energie solară și eoliană. Ei vor călători prin Canada, Statele Unite și America de Sud pe parcursul a 10 luni, trecând prin diferite țări precum Mexic, Nicaragua, Honduras, Costa Rica, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Chile și Argentina. Principalul obiectiv al cuplului este de a corecta concepțiile greșite despre vehiculele electrice. Ei își propun să demonstreze că mașinile electrice pot călători pe distanțe lungi, chiar și în condiții dure, cu temperaturi extreme. Potrivit lui Chris Ramsey, expediția este un moment istoric, deoarece este prima încercare din lume de a conduce de la Polul Nord magnetic, din Arctica, până la Polul Sud…
Africa de Est este în general mult mai aridă decât alte regiuni tropicale, ca de exemplu Amazon și Congo. S-a considerat întotdeauna că geografia Africii de Est contribuie la uscăciunea și susceptibilitatea acesteia la secetă. Cu toate acestea, mecanismul exact al acestui proces de aridizare a fost neclar până acum. Un studiu de la Universitatea Oxford și de la Met Office din Marea Britanie explică rolul important pe care văile adânci îl joacă în crearea condițiilor aride în Africa de Est. Studiul sugerează că văile râurilor poziționate de la est-vest, cum ar fi Valea Turkana, canalizează vânturile puternice și astfel acționează ca niște conducte pentru râurile atmosferice, care direcționează cantități mari de vapori de apă din Oceanul Indian către pădurea tropicală Congo, mai degrabă decât spre Africa de Est, unde…
Pe măsură ce nivelul mării crește, ecosistemele costiere se confruntă cu multiple condiții schimbătoare și trebuie să se adapteze și să evolueze pentru a supraviețui. Un nou studiu realizat de Carbon Containment Lab de la Yale School of the Environment sugerează că organismele acvatice precum midiile sunt importante pentru protejarea și construirea ecosistemelor de coastă, dar sunt adesea subapreciate. Studiul s-a concentrat pe sisteme de mlaștini sărate din sudul SUA, care se întind pe aproximativ 3000 km pătrați. Aceste sisteme mlăștinoase sunt situate în Golful Atlanticului de Sud, care este o regiune care se întinde pe aproximativ 250 km de la Cape Fear, Carolina de Nord, până la Cape Canaveral, Florida. Midiile sunt considerate indicatori ai calității apei, deoarece ajută la curățirea pâraielor și râurilor prin absorbția metalelor grele și…
NASA și Agenția Spațială Italiană (ASI) colaborează pentru a construi și lansa misiunea Multi-Angle Imager for Aerosols (MAIA), care își propune să studieze impactul asupra sănătății al particulelor mici din aer în orașele foarte populate. MAIA este prima misiune NASA care are ca obiectiv principal să contribuie la îmbunătățirea sănătății și care implică în mod direct în dezvoltarea ei epidemiologi și cercetători din domeniul sănătății publice. Observatorul MAIA este programat să se lanseze înainte de sfârșitul anului 2024 și va consta dintr-un satelit numit PLATiNO-2 furnizat de ASI și un instrument științific construit de Jet Propulsion Laboratory al NASA. Obiectivul misiunii este de a colecta și analiza date de la observator, de la senzori de la sol și modele atmosferice pentru a studia impactul asupra sănătății al microparticulelor din aer în…
Cererea tot mai mare de vehicule electrice (VE) a stârnit îngrijorări cu privire la capacitatea de a produce suficiente baterii pentru a le alimenta, din cauza problemelor din lanțul de aprovizionare al bateriilor de astăzi. Problemele din lanțul de aprovizionare pot încetini producția și pot crește costurile, împiedicând adoptarea tehnologiei. Un lanț de aprovizionare robust, durabil și accesibil este crucial pentru electrificarea transportului. Este adevărat că există probabil suficiente rezerve de minerale în scoarța terestră pentru a satisface cererea viitoare de baterii VE. Cu toate acestea, extinderea operațiunilor miniere pentru a extrage aceste minerale poate fi un proces lung și costisitor. În plus, mineritul poate avea un impact negativ asupra mediului, sănătății publice și a drepturilor omului. Puțini producători auto și producători de baterii cunosc originea exactă a mineralelor din…
Hidrogenul este deja foarte solicitat, cererea globală ajungând la 94 de milioane de tone metrice în 2021. Cea mai mare parte a acestei cereri este generată de industria de rafinare a petrolului, precum și de producția de amoniac pentru îngrășăminte și metanol pentru industria chimică. Cu toate acestea, odată cu nevoia tot mai mare de a înlocui combustibilii fosili în diverse sectoare, se așteaptă ca hidrogenul să devină un jucător important și în transporturi, industria grea și alte domenii. Dacă țările continuă să-și onoreze angajamentele climatice, cererea de hidrogen ar putea ajunge la 130 tone metrice până în 2030, o parte semnificativă a acestei cereri provenind din noile folosiri. Principala provocare legată de producția de hidrogen astăzi este că se bazează de obicei pe combustibili fosili, în special pe gaze…
Extincția în masă din Permian-Triasic, numită și „Marea Moarte”, a avut loc acum 252 de milioane de ani și a fost cauzată de erupții vulcanice masive care au dus la încălzirea globală. Ea a ucis 95% din viața de pe Pământ. Aceasta a fost cea mai mare extincție în masă din istoria Pământului dintr-un total de cinci. Ecosistemele sănătoase se bazează pe interacțiunea complexă a diferitelor specii, inclusiv plante, prădători și pradă, fiecare dintre acestea având un rol unic în menținerea echilibrului ecologic. Cu toate acestea, dacă mai multe specii dispar și numărul de specii în fiecare rol ecologic scade, ecosistemul devine din ce în ce mai instabil. Odată ce ultima specie din fiecare rol dispare, ecosistemul se prăbușește rapid. Oamenii de știință conduși de Dr. Yuangeng Huang, de la…
India și China s-au confruntat cu multe critici la COP26 pentru că au făcut eforturi să tempereze limbajul referitor la cărbune în versiunea finală a Pactului Climatic de la Glasgow. Drept urmare, documentul final a cerut națiunilor să „reducă treptat” energia pe bază de cărbune, mai degrabă decât să o „elimine treptat”. În anul următor, la COP27, sprijinită de peste 80 de guverne, India a propus ca toți combustibilii fosili să fie reduși treptat, dar ideea nu a fost trecută în textul final al summit-ului. Această propunere ar fi inclus și petrolul și gazele, combustibili pe care țările dezvoltate tind să se bazeze pe mai mult decât pe cărbune. Dezbaterile politice privind schimbările climatice stau sub egida obiectivului de 1,5C al Grupului Interguvernamental de Experți în Schimbări Climatice (IPCC). Metodele…
În timp ce folosirea de vehicule electrice este recunoscută ca o modalitate de a reduce emisiile și de a atenua schimbările climatice, au existat puține cercetări despre beneficiile exacte pentru sănătate pe care le aduc aceste vehicule. Majoritatea studiilor au fost ipotetice și nu s-au bazat pe date concrete. Cercetătorii de la Universitatea de Medicină Keck din USC, conduși de profesorul asociat Erika Garcia, au realizat un studiu folosind date reale din statul California, SUA pentru a determina impactul asupra poluării aerului și sănătății publice pe care îl au vehiculele cu emisii net zero (ZEV). Acesta este primul studiu de acest gen și a fost publicat în revista Science of the Total Environment. Cercetătorii au comparat datele din 2013 până în 2019 privind înmatricularea ZEV, nivelurile de poluare a aerului…